Dahl-Isehag

Vad är det som angår i princip alla företag och som påverkar både utveckling, tillväxt, resultat, lönsamhet och stämning bland medarbetarna?
Kundkommunikationen!
Idag när bruset är starkare, utbudet större och tempot högre än någonsin är kommunikationen helt avgörande som konkurrensfaktor.
I Sälj med hjärtat – Service med hjärtat har två av landets ledande föreläsare och utbildare inom områdena försäljning, kundkommunikation och service, med glimten i ögat samlat berättelser, tips och råd om hur vi kan påverka, övertyga och få fler och nöjdare kunder samtidigt som vi trivs bättre på jobbet och i resten av livet.
Vanliga böcker har en fram- och en baksida – den här har två framsidor.
Läser du från det här hållet är perspektivet mer säljande; vänder du på boken och läser från andra hållet får du ett mjukare serviceperspektiv. Författarna menar att skillnaden mellan service och sälj är hårfin: du kan inte sälja om du inte är serviceminded, och du kan inte ge service utan att själv vara säljande som person.